Guvernul UDMR-PNL-PSD împreună cu USR ne pregătesc ”în regim de urgență” ORAȘUL DE 15 MINUTE. Planul de Mobilitate Urbană Durabilă devine OBLIGATORIU din 2026

0 1.669

O lege introdusă de MINISTRUL DEZVOLTĂRII, LUCRĂRILOR PUBLICE ȘI ADMINISTRAȚIEI, UDMR-istul CSEKE ATTILA și avizat favorabil, pentru Parlament, de (redăm cum se scriu ei în proiectul de lege) VICEPRIM-MINISTRUL ROMÂNIEI, MINISTRUL TRANSPORTURILOR ȘI INFRASTRUCTURII, SORIN GRINDEANU,  MINISTRUL INVESTIȚIILOR ȘI PROIECTELOR EUROPENE, MARCEL-IOAN BOLOȘ, MINISTRUL FINANȚELOR, ADRIAN CÂCIU, MINISTRUL JUSTIȚIEI, MARIAN-CĂTĂLIN PREDOIU, vizează ORAȘELE DE 15 MINUTE.

Proiectul de lege, cu Nr 47 pe 2023, a trecut deja de Senat și la prezentarea în Biroul Permanent al Camerei Deputatilor „s-a aprobat procedura de urgență solicitată”. În prezent, la 29 martie a.c., a primit ultimele avize și urmează să intre pe Ordinea de zi, pentru a fi votat.

Protest din Regatul Unit, localitatea Oxford, împotriva planului autorităților de a transforma Oxford într-un „oraș de 15 minute”

Site- ul 3rmedia a observat proiectul și l-a comentat cu de-amânuntul:

„De-acum, ceea ce era numită „teoria conspirației” devine realitate în România. Un proiect de lege „privind mobilitatea urbană durabilă” inițiat de Guvernul Nicolae Ciucă urmărește să instituie un control total al statului asupra modului în care cetățenii se deplasează în orașe, ba chiar și asupra spațiului de locuit și numărul de rezidenți la hectar”, scrie Radu Ursan de la site-ul citat.

Legea expune, chiar de la Capitolul 1, principiile care stau la baza acestui act. Printre acestea, la art.4, la  punctul f) găsim „încurajarea utilizării transportului alternativ în detrimentul autovehiculelor personale”, iar la punctul e ) „dezvoltarea orientată spre transport public – corelarea modalităților de transport cu densitatea urbană”.

Pentru a se pune în practică aceste „principii”, prin lege se instituie Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD). Conform acestei legi, PMUD va deveni obligatoriu, în România, încă din 2026.

Când se va elibera PMUD pentru fiecare oraș în parte, „planificatorii” vor avea în vedere o serie de „direcții”, între care eliminarea mașinilor personale este reliefată foarte clar, arată sursa citată. Astfel, una dintre direcții este „promovarea mijloacelor de transport alternative și integrarea lor cu transportul public pentru reducerea poluării mediului”.

De asemenea, tot în registrul transformării mersului cu mașina într-un coșmar se încadrează și „redistribuirea spațiului străzii prin împărțirea echitabilă a acestuia între transportul individual motorizat, transportul public și transportul nemotorizat”, mai arată site-ul citat.

Practic, șoseaua va fi împărțită „echitabil” în trei, de către trotinetele electrice și biciclete, transportul în comun și mașinile personale.

O altă direcție pe care o urmărește legea este „mobilitatea cu emisii zero în transportul rutier”. Cu alte cuvinte, eliminarea mașinilor cu motoare clasice cu cele cu motoare electrice. Asta dacă vor mai fi mașini, pentru că „planificatorii” de stat – trebuie să se asigure de existența „unei rețele de trasee accesibile, sigure, directe, coezive, atractive și confortabile pentru pietoni și persoanele care se deplasează cu bicicleta către stații de cale ferată, noduri intermodale și stații de transport public, precum și către dotările și echipamentele publice din teritoriu”.

De altfel, o direcție clară este „dezvoltarea infrastructurii, dotărilor și serviciilor pentru mersul cu bicicleta”.

Se prevede și reducerea spațiile de parcare/staționare, pentru „creșterea numărului de utilizatori pentru modurile de transport prietenoase cu mediul în detrimentul celor poluante”, mai scrie jurnalistul Radu Ursan.

Printre reperele PMUD-ului obligatoriu din 2026 este menționat, explicit, „scăderea numărului de autovehicule la 1000 de locuitori”.

Între obiective se află și cel propus la Forumul Economic Mondial de la Davos, în cadrul proiectului de ghettoizare a populației numit în useristic „Orașul de 15 minute” și anume „micșorarea distanței și duratei călătoriilor”.

În acest sens, Legea urmărește și „reutilizarea terenurilor urbane existente pentru a încuraja locuirea în apropierea locurilor de muncă, a școlilor, a serviciilor și altor destinații, în scopul reducerii timpilor de deplasare și emisiilor”.

Între obiective se află și cel propus la Forumul Economic Mondial de la Davos, în cadrul proiectului de ghettoizare a populației numit în useristic „Orașul de 15 minute” și anume „micșorarea distanței și duratei călătoriilor”.

În acest sens, Legea urmărește și „reutilizarea terenurilor urbane existente pentru a încuraja locuirea în apropierea locurilor de muncă, a școlilor, a serviciilor și altor destinații, în scopul reducerii timpilor de deplasare și emisiilor”.

Dacă nu înțeleg de vorbă bună, atunci cetățenii trebuie „stimulați” să utilizeze „transportul public, mersul pe jos și bicicleta” prin „introducerea unor taxe de parcare și reducerea volumului de parcări pentru autovehicule”, mai scrie sursa citată.

Totul va trebui implementat în maximum doi ani de la adoptarea legii.

Aceste obiective au fost asumate prin PNRR, un document secret și realizat de fostul ministru USR, tembelul Alinei Mungiu Pipidi, Cristian Ghinea. De altfel, USR-ul nu mai e în „opoziție” în acest caz și susține, evident, legea Guvernului.

Mai rău, un deputat USR a depus un amendament care extinde o parte dintre aceste prevederi și la nivelul comunelor, ca nu cumva să scape cineva mutându-se la țară, mai descoperă 3rmedia.

„Cunoscute și sub denumirea de orașe inteligente/ „smart cities”, „Orașele de 15 Minute” – FMC-urile (Fifteen-Minutes Cities), sunt locuri în care tot ceea ce se poate imagina, de la locul de muncă la pizzeria preferată, este accesibil fie pe jos, fie cu bicicleta (nu cu mașina) în doar 15 minute sau mai puțin. Cluj-Napoca-ul de sub Emil Boc aspiră să fie primul „smart city” din România care va introduce chiar și vehicule electrice fără șofer. Ce poate fi rău în asta?

La o primă analiză, nu e nimic atât de rău în asta. Până la urmă, preferăm confortul. Trăim într-o lume în care mantra „E prea lung, nu am citit” este auzită peste tot. Tânjim după comoditate; tânjim după rapiditate. Cu toate acestea, rapiditatea nu este întotdeauna un lucru bun; uneori este de-a dreptul periculos. Acest lucru este valabil mai ales atunci când oamenii, în mod conștient sau nu, își sacrifică libertatea pentru un acces ușor la anumite servicii.

FMC-urile i-ar putea ajuta pe cetățeni să ajungă mai repede de la punctul A la punctul B, dar, totodată, aceste orașe le vor permite mai ușor celor de la putere să ne spioneze, să ne colecteze datele, iar Big Brother [Fratele cel Mare] va deveni Bigger Brother [Fratele și mai Mare]”, comentează John Mac Ghlionn într-o analiză publicată de ActiveNews.

Propunerile recente privind așa-numitele „Orașe de 15 minute” au stârnit numeroase critici în întreaga lume, inclusiv în orașe precum Oxford, unde urmează să aibă loc teste pilot (foto protest mai sus).

Începând cu 2024, Oxford va fi împărțit de consiliul local într-o serie de șase „cartiere” separate, iar deplasarea cu mașina între acestea va fi puternic restricționată și va fi supusă unor amenzi în cazul în care nu este autorizată.

Locuitorii orașului vor putea solicita permise speciale care să le permită să circule cu mașina în alte cartiere timp de până la 100 de zile pe an.

În caz contrar, aceștia trebuie să folosească transportul public, bicicleta sau să meargă pe jos pentru a se deplasa dintr-un cartier în altul, după cum a mai scris ActiveNews.

Proiectele FMC sunt susținute în mod activ de Forumul Economic Mondial (WEF), grupul din spatele „Marii Resetări” și al ideii de a nu deține nimic, a nu avea viață privată și „a fi fericit”. Numai acest fapt ar trebui să trezească îngrijorare tuturor cititorilor.

via ActiveNews

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

css.php