Dictatură marca Ponta. Premierul critică public doi demnitari liberali din slugărnicie faţă de Berlin.

0 325

Premierul Victor Ponta s-a folosit de ședința de Guvern de miercuri pentru a da câteva mesaje publice, așa cum îi este obiceiul, în debutul reuniunii. Unul din mesajele lui Ponta a fost un avertisment pentru unul din membrii Cabinetului său, liberalul Daniel Barbu, care conduce Ministerul Culturii. „O spun în public ca să mă înţelegeţi foarte clar: aş prefera ca fiecare dintre membrii Cabinetului să facă declaraţii publice doar în calitate de membri ai Cabinetului. Nu mai sunteţi analişti politici şi unul dintre membrii Cabinetului pe care îl respect foarte mult, domnul Barbu, vă rog să nu mai intraţi în competenţele economice ale Germaniei sau alte altcuiva, că nu e cazul şi arătăm ca un Guvern neserios”, i-a transmis Ponta lui Barbu. „Gândiţi-vă că sunteţi miniştri şi că toate declaraţiile pe care le faceţi la televizor sunt luate ca atare.

Vă rog pe toţi să fiţi la înălţimea statutului de ministru, indiferent de lucrurile care ne mulţumesc sau ne nemulţumesc. Ne supărăm pe ministrul de Interne german când declară cine ştie ce despre români şi bulgari, dar au şi ei dreptul să se supere pe noi dacă vreun ministru face declaraţii de acelaşi fel”, a adăugat Ponta, de față cu presa. Potrivit b1.ro, Daniel Barbu a declarat marţi la Râmnicu Sărat că Germania „încearcă să exporte un model de disciplină fiscală nepotrivit pentru toate celelalte ţări din Uniunea Europeană”, ce nu poate fi reprodus „nici de Franţa şi Italia, cu atât mai puţin de România”.

Revenind la Victor Ponta, acesta a criticat – de data aceasta fără a-i pronunța numele – și activitatea unui alt liberal, șeful ICR Andrei Marga. „Din păcate, situaţia la ICR nu merge cum ar trebui și cum ne-am fi dorit”, a spus Ponta, care i-a cerut tot lui Barbu să colaboreze cu Senatul pentru a lua măsuri de îmbunătățire a activității ICR. „Vreau să ne propuneţi şi politic şi Senatului, toate măsurile care sunt necesare ca ICR-ul, deşi nu e în subordinea Guvernului, dar colaborează cu Ministerul Culturii şi Ministerul de Externe, să redevină, totuşi, o instituţie care să ne ajute în promovarea culturii noastre în străinătate”, a declarat Victor Ponta.

S. Antim, A.M.PRESS