Comunicat-manifest al comunității românești din Covasna

Comunitatea românească din Covasna a asistat cu emoție, empatie și totală solidaritate la gestul elevei minore M Sabina-Elena de a purta în școala pe care o frecventează, simbolul identitar al României, o bentiță tricoloră, cu onoarea, mândria și demnitatea unui copil pur, încrezător în simțirea și bucuria de a fi român și pe data de 15 Martie 2013.

Gestul Sabinei a fost catalogat de către profesorii și elevii maghiari, dar și de presa scrisă maghiară, drept unul provocator, neadecvat, nefiresc și instigator la adresa etnicilor maghiari, un gest făptuitor care e vecin cu legea și prin urmare trebuie mai întâi stigmatizat și apoi pedepsit, prin agresarea și culpabilizarea elevei curajoase „vinovată” de purtarea simbolului statal românesc înscris în Constituţia României, a libertății de exprimare a conștiinței și gândirii, sau pentru curajul de a gândi românește, întrucât gestul s-a dovedit unul în afara unei ordini a suprematismului etnic maghiar instituit în ultimii 20 de ani, cu preponderență, în județele Covasna și Harghita.

Este încercarea de a crea presiune, coerciție și sfidare la adresa unei ordini care nu suportă alteritatea, ca să nu vorbim despre recunoașterea demnității însemnelor naționale. Înţelegem acum mai bine de ce tricolorul este un act de “teribilism” și ,,copilăresc”, pentru  Inspectoratul Școlar Județean Covasna și mulți profesori maghiari, deveniți politicieni abili și propagandistici în politizarea procesului de învățământ, conform doctrinei de partid, a spiritului de autonomie, separare etnică și construire a unei noi realități într-un spațiu dat, prin cultivarea urii interetnice, intoleranței, maghiarizării, umilirii și subjugării românilor.

Nimeni nu se aştepta ca un simbol atât de teribil pentru maghiari, însemnele României, să aibă valoare comunitară, să reafirme identitatea unei comunități românești minoritară și abandonată de autoritățile statului. Nimeni nu se mai aştepta să se mai ,,producă” în spațiul locuit, decât cel mult vreun gest de formă și nicidecum vreunul de fond. Pentru că român și românism au devenit sinonime cu stigma. Stigma este etichetarea prin care se încearcă paralizarea acţiunilor individuale sau colective românești. Este expresia unui atribut indezirabil. Problema este cine hotărăşte ce e dezirabil şi ce nu, într-o comunitate românească minoritară?

Eleva minoră Sabina-Elena a îndrăznit să sfideze ignoranţa agresivă numită naţionalism şovin, iredentist și xenofob, prin purtarea unei bentiţe tricolore, fără nici o formă zgomotoasă, ostentativă sau provocatoare, în liniște și în demnitatea de a fi român, dar jignită și lezată în sentimentul ei național, în dorința inconștientă de a reuşi să rupă coerciția stigmei atunci când te manifeşti ca român, mai ales în județele Covasna și Harghita. Este deja de notorietate  manifestarea colegilor ei maghiari, care pe data de 29 Noiembrie 2012, cu ocazia sărbătoririi zilei de 1 Decembrie, premeditat îmbrăcaţi în negru, purtând panglici de doliu sau tricouri inscripționate cu harta Ungariei Mari, au huiduit, fluierat, au făcut gesturi obscene și arborat steagul Ungariei și pe cel negru, deoarece pentru politicienii maghiari și propaganda lor, inoculată doctrinar educațional și elevilor maghiari, ziua Națională a României, 1 Decembrie, este declarată o zi de doliu. Este posibil ca într-o şcoală din România să faci cerere pentru a ţi se permite să intonezi Imnul Naţional de 1 Decembrie ?

Este posibilă o asemenea manifestare și discriminarea românilor minoritari, deoarece puterea politică, administrativă şi educaţională în zonă este deţinută aproape exclusiv pe criterii entice, iar votul etnic este invocat decisiv și hotărâtor. Unde politica dă greș, biserica istorică maghiară intervine, oferă logistica și continuă propaganda șovină antiromânească. Când nu reușește votul etnic, sau biserica istorică maghiară, se aplică stigma ce automat determină etichetarea gestului și a individului, ce duce la ostracizare din propria comunitate prin discreditare. Această discreditare am conștientizat-o cu toții în spațiul virtual la adresa elevei minore Sabina Elena și fiind insuficientă s-a ajuns și la amenințarea ei cu moartea.

Controlul și impunerea în spațiul real, la fel ca în cel virtual se fac cu persuasiune, machiavelism, învrăjbire a românilor, aroganță și superioritate, prin stigmatizarea conceptului național și anularea unei voințe naționale.

George Orwell are o frază celebră: ,,Cine controlează prezentul, controlează trecutul și cine controlează trecutul controlează viitorul,,. Realitatea zonei este construită atent și meticulos în trepte, de la numele străzilor altă dată românești, la steag secuiesc, imn și autocolante (cu inscripția ,,SIC,, în harta așa zisului ținut secuiesc) lipite pe autoturisme, la statuile și monumentele unor iluștri necunoscuți puse obsesiv prin toate orașele cu majoritate maghiară, pentru construirea unei realități maghiare aparent logică și la înălțimea pretențiilor autonomiste clamate, până la excesul de comemorări, festivaluri și defilări maghiare în costume de husari călare, cu drapele în toate simbolisticile maghiare, sub numele oricărui pretext, totul este foarte programatic și se desfășoară cu un singur scop: pentru a sterge o istorie si a o înlocui cu alta, prin cultivarea subliminală a constructiei unei realităti administrative sub forma unui asa-zis tinut secuiesc, pe care până si echipa de hochei din municipiul Miercurea-Ciuc, judetul Harghita, a ajuns sa-l promoveze pe tricouri, ca parte a actiunilor provocatoare la adresa României si internationalizare a autonomiei.

În acest sens a fost inventat și panoul cu inscripția „SIC – Terra Siculorum”, prin care s-a dorit să li se amintească permanent și provocator românilor, că județul Covasna este un ținut etnic secuiesc, dar și permanenta promovare a conceptului și imaginii unui  ținut în care românii nu se regăsesc, sau au fost excluși total ca și când nu ar fi existat, nu există și prin urmare nu au nici un viitor, fără a-i interesa pe UDMR-iști că prin astfel de gesturi, iredentiste, antiromânești și șovine aduc atingere sentimentului național românesc și legilor țării.

Totul este indus a se întâmpla firesc;  pentru a avea o identitate trebuie să ai o istorie, să ai o istorie trebuie să o creezi şi să o promovezi, (vezi manualul de Istoria Secuimii) cu mesaje grave în mentalul colectiv al comunității maghiare și formarea educațională a viitorilor tineri maghiari, istorie care apoi aplicată regiunii de identificare creează posibilitatea invocării autonomiei şi autodeterminării pe motivul “contaminării” spaţiului zonal cu o naţiune identitară și drepturi colective!

Liderii maghiarii au ridicat la rang de mândrie, curajul de a sfida prin orice gest Statul Român și a umilisentimentul național al românilor, pauperizarea zonei pe motiv de neschimbare a demografiei etnice, distorsionarea realității și a respectului față de români și țara în care trăiesc. Așa se explică că în orașul-stațiune Covasna, deși exsistă o minoritate românească de 34%, stema heraldică a orașului nu cuprinde nici un simbol românesc, iar stema județului este cea din perioada scaunelor Imperiului Austro-Ungar.

Românii au ajuns să nu mai existe simbolistic, nu au voie la un viceprimar român, nu au voie să-și amplaseze măcar o troiță ortodoxă românească identitară în curtea școlii, deoarece există un monument funerar compus din 9 (nouă) stalpi de căpătai memoriali ungurești, dar elevii români din clasele terminale trebuie să accepte exclusiv simbolistica maghiară pe tabloul școlar de sfârșit de an, pentru că așa dorește direcțiunea și pentru că aşa se impune propaganda șovină maghiară.

La Zăbala este editată o monografie a comunei, exclusiv cu date istorice ale minorității etnice locale maghiare și toponomime maghiare, exclusiv doar în limba maghiară, (excepție pliantele de prezentare). Deși românii sunt un sfert din locuitori, aceștia lipsesc cu desăvârșire, ceea ce denotă un grosolan fals istoric, iar la lansare nu a fost invitat nici un român, nici un reprezentant al comunității românești, comunitate care “nu are trecut” , deci nu trebuie să aibă nici viitor, atitudine de mare sfidare, aroganță și lipsă de respect față de românii din județul Covasna.

Care este rolul și rostul unui manual de istorie secuiască, istorie scrisă fără o bază științifică și neargumentată istoric, plină de neadevăruri și interpretări personale ?  Ce rol are batjocurirea românilor și românismului, bazată pe mituri și legende ?  Nu oare de inflamare a spiritului românesc și de intoleranță la o conviețuire pașnică și de respect reciproc? La toate acestea se adaugă predarea deformată a istoriei românilor la clasele maghiare sau predarea doar a teoriei Roesleriene, care nu face parte din trunchiul curricular obligatoriu, ci este doar o părere alternativă la interpretarea istorică.

Înregimentarea profesorilor în politică, îndoctrinarea acestora cu teze ideologice de partid duce la politizarea actului educațional în sensul doctrinei partidelor maghiare de autonomie, separatism, propagandă iredentistă șovină și xenofobă la ore de către profesori șovini care fac parte din PCM, UDMR, PPMT.

Angrenarea elevilor în activități politice, ce transmit un puternic mesaj antiromânesc, cum ar fi 10 martie, cel mai recent act de indoctrinare șovină și îndemn la separatism, fără nici o legătură cu actul educațional, dar și existența unei expuneri gratuite a elevilor maghiari și de mare ignoranță, se fac în numele delirului autonomist și intoleranței față de români. Dacă managementul școlar, actul educațional și cel bisericesc vor continua să menţină același spirit de îndoctrinare, în mod cert, în mai puțin de zece ani vom avea o nouă generație mânată de ură interetnică.

Paradoxal, toate aceste manifestări școlare și extrașcolare au fost acceptate, tolerate, trecute cu vederea sau escamotate de către inspectorul șef general Keresztely Irma, membru UDMR, consilier județean la Consiliul Județean Covasna, politician activ cu multe implicări personale in actele politice județene, în coordonarea, redactarea și tipărirea manualului de Istoria Secuimii și în funcție pe acest post din anul 1996.

Incapacitatea de a înțelege evenimentele în profunzimea lor și aplicarea unei sancțiuni- caricatură sunt inadmisibile, dovedind că inspectorul șef general Keresztely Irma, ori ne sfidează, ori nu înțelege ce se întâmplă în școlile din județul Covasna, sau le cunoaște, dar le tolerează, făcându-se astfel vinovată pentru toată situația creată la Covasna, unde avea datoria și obligația să prevină din timp imixtiunea politicului sau a profesorilor politicieni in actul educațional, sau manifestările acestora în unitățile de învățământ. Cu siguranță este greu să interzici exact ceea ce tu aplici!

Toate aceste manifestări provocatoare și propagandistice ale politicienilor maghiari sunt într-un contrast flagrant cu toleranța, respectul și spiritul de conviețuire al românilor și maghiarilor, din societatea covăsneană, care în marea lor majoritate, unde nu au fost afectați de îndoctrinarea politică autonomistă, conviețuiesc împreună în bună înțelegere și ajutor reciproc, pentru că au înțeles că numai împreună pot trăi, conviețui în armonie și bunăstare. (sau să fie doar o aparență indusă, o utopie și iluzie românească?)

În spiritul de conviețuire al românilor și maghiarilor, în toleranță și respect reciproc, considerăm necesare; existența activităților comune, școlare și extrașcolare a elevilor români și maghiari, organizarea competițiilor sportive mixte pentru promovarea prieteniei și înțelegerii, nu a urii interetnice prin separatism, cultivarea valorilor statului de drept și însemnelor naționale, un parteneriat transparent, constant și intens: școală –elevi – părinți – cadre didactice, depolitizarea școlilor și crearea unui mediu educațional performant pentru dezvoltarea unei personalități sănătoase și echilibrate a elevilor.

Prin urmare, cerem instituţiilor abilitate ale statului român să aibă toleranță zero față de asemenea manifestări și abuzuri, să reacționeze ferm și exigent, prin tragerea la răspundere legală a tuturor celor care se fac vinovați de propagarea urii, into­leranţei şi şovinismului antiromânesc în procesul educațional din școlile românești, și în general pe teritoriul României.

Pe cale de consecință solicităm imperios Ministerului Educației Naționale, domnului ministru Remus Pricopie, destituirea imediată a inspectorului șef general Keresztely Irma, aplicarea altor sancțiuni conexe în conformitate cu legea și gravitatea faptelor comise, destituirea directorului principal și directorilor adjuncți de la Grupul Școlar ,,Korosi Csoma Sandor,, din Covasna, sancționarea drastică a dirigintei incompetente și impunerea unui climat sănătos educativ, de comunicare și respect reciproc.  

Comunitatea românească din Covasna mulțumește tuturor celor care în aceste momente grele de încercare si-au dovedit solidaritatea cu eleva minoră Sabina Elena și cu românii din regiune, în încercarea de a supraviețui provocărilor și ștergerii lor identitare, ne bucură să știm că putem fi uniți, solidari, patrioți și mândri că suntem români, dar considerăm că a sosit momentul să ne gândim fiecare dintre noi ce putem face pentru țară și nu țara pentru noi, să ne cinstim demni trecutul măreț, dar și oropsit al înaintașilor noștri să privim mândri viitorul nostru prin trecutul și idealurile celor ce au înfăptuit România. Dumnezeu să binecuvânteze România și pe romani! Așa să ne ajute Dumnezeu!

Tabelul anexă cu semnăturile de adeziune al comunității românești din Covasna, fac parte integrantă din prezentul comunicat-manifest și este deschis tuturor cetățenilor români ce doresc să adere și susțină acest document istoric.

Covasna,

28.03.2013

Comunitatea românească din Covasna

Lista cu semnături este deschisă tuturor cetăţenilor români care împărtăşesc aceleaşi principii cu ale noastre, la următoarea adresă de e-mail :  romaniidinharcov@gmail.com

Comments (0)
Add Comment