Singurul producător român de autobuze: am pierdut o licitație pentru că prețul nostru a fost prea mic, la București nu putem participa

1 787

În toate țările unde administrațiile centrale și locale sunt conduse de patrioți nici nu se concepe ca producătorii locali să fie în vreun fel dezavantajați. Recent am dezvăluit că licitația de la Primăria Capitalei pentru achiziționarea a 400 de autobuze este pregătită pentru Mercedes. 

Singurul producător român de autobuze, cu sediul în Ciorogârla care asamblează autobuzul Euro Bus Diamond de 12 metri nu poate participa la licitația de la București pentru că oamenii lui Firea au făcut un caiet de sarcini restrictiv, să poată participa doar Mercedes.
Primăria cere 320 autobuze de 12 m cu podea joasă complet, 50 autobuze de capacitate medie din gama de 10 m și 30 autobuze din gama de 18m.
Însă, Primăria Capitalei a trecut în caietul de sarcini că toate cele trei modele să fie produse de aceeași firmă, românii producând doar modelul de 12 metri, din păcate.

Această cerință, automat, restrânge concurența, cu scopul direcționării contractului, situație total interzisă de lege. Producătorul român a solicitat Primăriei să accepte împărțirea pe loturi a contractului, dar oamenii lui Firea au refuzat, spunând că NU au această obligație să accepte împărțirea pe loturi. Evident că nu au această obligație dar au obligația de utiliza eficient fondurile publice și au obligația de a nu limita libera concurență.
Deși producătorul român a mai livrat autobuze primăriilor din țară, nu are experiența „similară” de a livra 400 de autobuze și nici o cifră de afaceri mare ca cea lui Mercedes dar oamenii lui Firea au trecut în caietul de sarcini cerințe mari cu privire la cifra de afaceri și experiență similară deși legeea achizițiilor publice nu prevede obligativitatea acestor condiții.
Specialiștii în achiziții publice consultați de noi susțin că doar Mercedes îndeplinește condițiile din caietul de sarcini iar Primăria va plăti în plus pe autobuze firmei germane între 30 și 40 de milioane de Euro decât dacă ar cumpăra autobuze mai ieftine.
La urma urmei nu toți ne permitem să ne cumpărăm Mercedesuri. Ca duoamna Firea, de exemplu.

Producătorul român a transmis și o petiție la Guvernul României, constând într-un memoriu pe care îl prezentăm integral:

„Suntem Societatea Comerciala BMC TRUCK&BUS S.A., cu sediul in Sos Bucuresti nr. 24 , Comuna Ciorogarla , Judetul Ilfov , inmatriculata la Oficiul Registrului Comertului sub nr J 23/190/2002 , Cod Unic de Inregistrare 14442959 unic producator de autobuze, de dupa revolutie, in Romania .
Ascultand indemnurile repetative ale conducatorilor nostri privind efectuarea de investitii in Romania, in urma cu 3 ani , am investit aproximativ 25 milioane euro intr-o linie de productie autobuze si, fara modestie , acum , putem spune ca am reusit sa producem autobuze omologate la nivel national si international, in conformitate cu toate standardele si normele Uniunii Europene , deosebit de fiabile si cu un design deosebit, echipate cu piese, ansamble si subansamble de calitate si de ultima generatie, produse de cei mai cunoscuti producatori din lume( motor Mercedes-Benz-Germania, axele ZF-Germania, cutia de viteze-ZF-Germania, sistem de directie ZF-Germania, sistem de racire motor-Bosch-Germania, Partea electrica-Siemens-Germania, etc.).
Producem aceste autobuze sub marca romaneasca : EUROBUS DIAMOND.
Din pacate insa ne confruntam cu o mare problema, caietele de sarcini la licitiile publice organizate de institutiile de stat din Romania sunt intocmite pentru marci de autobuze externe , cum ar fi Solaris din Polonia sau Iveco din Italia , etc
Nu intelegem ce castiga statul roman in acesta situatie, cum se poate dezvolta industria romanesca , cum poate sa creasca economia romaneasca, cand banii pleaca in afara tarii , cumparand tot timpul din afara tarii ! Pentru ca toate taxele si impozitele nu raman in Romania, ci pleaca in strainatate.
A fi cumparate produse romanesti , din punctul nostru de vedere inseamna ca banii sa ramana in Romania , impozitele si taxele sa fie platite la statul roman.
Pentru a ne intelege mai bine situatia, dam exemplul licitatiei organizate de Primaria Bucuresti pentru achizitia a 400 autobuze cu livrare in 4 ani , nu putem participa la licitatie , fiind eliminati din start , caietul de sarcini fiind intocmit pentru marci externe de autobuze.
Au fost si licitatii unde, cu greu , am putut participa, insa la una dintre ele am fost eliminati pentru ca pretul autobuzului nostru era mult prea mic fata de pretul autobuzelor din afara, adica cu aproximativ 40.000 euro /autobuz mai mic .
Va scriem aceste randuri avand credinta ferma ca veti analiza acesta situatie si vor fi gasite solutii pentru ca institutiile de stat sa fie incurajate sa cumpere prin licitatii publice si produse romanesti pentru cresterea economiei statului roman.
Daca dumneavostra nu ne ajutati , noi nu putem face nimic , ramane doar sa se dezvolte economia altor state si in niciun caz , nimeni din afara , nu gandeste la dezvoltarea industriei si economiei romanesti .
Noi, cand facem clarificari in sensul de a fi lasati sa participam si la licitatii, raspunsul este foarte usor. Suntem membrii ai Uniunii Europene si trebuie sa respectam legea Uniunii Europene!
Dar, daca mergeti in Germania, observati ca toate autobuzele sunt produsul lor, Mercedes sau MAN, sau in Italia, autobuzele sunt marca lor, Iveco, sau, in Polonia, sunt autobuzele marca Solaris, etc. Statele acestea nu sunt membre ale Uniunii Europene? Ei cum si de ce fac caietul de sarcini astfel incat sa fie cumparat produsul lor?! Raspunsul e foarte usor, dupa cum stiti si dumneavoastra, ei vor sa creasca industria si economia lor in continuare. Plus ca se creeaza locuri de munca pentru cetatenii lor.
Stimati conducatori, nu ne intelegeti gresit, noi nu dorim sa spunem ce sa faceti sau cum trebuie sa faceti , suntem prea mici pentru asta !!!
Noi nu dorim decat un singur lucru : sa putem sa participam la licitatiile organizate de autoritatile contractante din Romania !! Atat !!!
Asa cum mentionam mai sus , fie datorita Caietului de Sarcini intocmit pentru marci externe de autobuze, fie datorita unor conditii de calificare care impun cifre de afaceri sau experienta similara extrem de ridicate fara o legatura reala cu licitatia in cauza , cu atat mai mult cu cat prin lege nu este obligatoriu, noi ca prodcatori in Romania , la inceput de drum , suntem eliminati din start , fara nici o sansa de reusita .
Asa cum mentionam mai sus dorim sa putem sa partcipam la licitatii pentru ca, daca reusim sa intram , stim ca putem si sa vindem , deoarece autobuzul produs de noi , este un produs foarte bun , de o calitate excelenta , ca producatori putem indeplini toate cerintele autoritatilor contractante si cu un prêt mai mic decat cel al marcilor externe.
Multumim frumos pentru intelegere si ne-am simti onorati daca ne-ati vizita fabrica de autobuze romanesti marca EUROBUS DIAMOND!

Cu deosebit respect,
SC BMC TRUCK & BUS SA
prin
Silvia Colacea”

 

sursa: Curentul

Your email address will not be published.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

css.php